Selasa, 31 Mei 2011

Keretapi

Kepala aku masih berpinar menahankan terik mentari sebentarnya tadi menusuk ke tengkorakku memanggang setiap sel-sel otakku. Dari seberang kaca lutsinar ini aku memandangkan indahnya luar sana sambil dahiku menyandar selesa menahankan getar-getar bawakan reroda keretapi yang memalu landasannya. Setiap dari desingan bunyi yang membingit melintasi cecuping telingaku lantas ditangkapnya menjadi santapan dek gegendangku. Sesekali aku menoleh ke tempat duduk di seberang sana keretapi yang sebentar tadi aku tinggalkan. Jika ditanya disebabkan apa aku memilih untuk bertukar tempat duduk. Aku akan berkata. "Ini kata hati aku."

3 ulasan:

skandaLdariLangit berkata...

kata hati. kata hati kata bising nya~

Tanpa Nama berkata...

aku tukar kerana bosan

Youjie berkata...

hi!!! finally jumpe ur log!
phuhhh..

Catatan Popular