Isnin, 29 Mac 2010

Lagenda Zombie Malam

"Assalamualaikum, Angah mak dah balik ni." Mama buka pintu rumah sambil letak kunci atas rak kasut tepi pintu itu. Tangannya yang satu lagi secara spontan memetik suis lampu bagi menerangkan persekitaran rumah yang gelap itu.

Kelihatan satu makhluk berdiri tegak di seberang ruang tamu yang sana memerhati Mama sebaik saja lampu menerangi segenap pelosok. Kulitnya pecah-pecah umpama delima merekah. Matanya merah berapi bagaikan sos cili. Rambutnya kusut masai seperti mamak jual roti punya misai. Deraman ngeri keluar dari celah-celah ketipan giginya dengan gigilnya.

Mama membeliak mata melihat wujudnya makhluk yang mengerikan tersebut. Pantas Mama melompat jauh melintasi meja makan dan sofa ruang tamu. Terus dengan gayanya tangan kanan Mama menepuk dahi sang durjana dan tangan kirinya menadah sambil dibacakan ayat-ayat suci. Lantas, satu tinju padat tepat menemui dada makhluk yang tak dijemput tersebut menyebabkan ia terpelanting keatas sofa. Selepas mengelinjang beberapa ketika serbuk-serbuk emas keluar dari telinga dan hidungnya.

..................................................

[sehari sebelum itu]
Aku intai ke dalam bilik Mama. Sangkaan aku disangkal. Aku nampak satu peti kayu mengeluarkan cahaya emas di atas katil Mama. Kuriositi membuak-buak di benakku. Aku buka peti tersebut. Cahayanya benderang memenuhi setiap pelosok bilik.

Opah telah meninggal. Sekarang aku tahu. Peti itu milik Opah. Bila Opah sudah tiada. Ia akan cari pemilik baru. Dan ia mencari aku.

Dulu Opah adalah ahli kumpulan Sailormoon. Sebab tu muka aku ada nampak kejepunannya sedikit. Kuasa Bulan milik Opah telah lama terkurung dalam peti kayu tersebut.

Dan serbuk-serbuk emas yang menerangi bilik Mama itu meresap ke dalam rongga-rongga tubuh aku. Tapi malang.

Oleh kerana hormon testoron dalam badan aku tidak sebati dengan Kuasa Bulan Opah. Aku bertukar menjadi makhluk yang mengerikan. Zombie.

34 ulasan:

ateen walkababyz berkata...

haha, ade ke sailormon, awk lah zombie nyer ek

Aizuddin Jaafar berkata...

Baby,
Hehe. Sailormon lah power.

bkn zombie berkata...

woahh.
best2!x sia2 ku mnunggu:D

Aizuddin Jaafar berkata...

Bukan Zombie ( -__-")
Haha, terima kasih. Walaupun malas nak tulis sebenarnya. Kalau ada apa-apa cadangan silalah komen ok.

Tanpa Nama berkata...

dengan kuasa bulan, akan menghukummu!

Aizuddin Jaafar berkata...

Shax,
Dah wujud rupanya kau zaman tu ye. HAHAHA

Youjie berkata...

ala...nk jiwang2~

Aizuddin Jaafar berkata...

Youjie,
Belum sampai mood lagi. HAHA.

zixol berkata...

aiiyoo..
saspen aje!

AISA. berkata...

kesian kau kan.

Aizuddin Jaafar berkata...

Aisa Debiru,
Kau kesian dekat aku? Ajaib!

Azizol,
Hahaha, kurang memberangsangkan ke?

gReeN iS pEAce berkata...

haha..
sailor jupiter r..:D

hnshzk berkata...

aduhai...

Aizuddin Jaafar berkata...

Ana Green,
Salor Jupiter pulok! Haish!

Ica,
Kenapa? Tak best ke? Perlu dibaiki?

hnshzk berkata...

macam tak lancar je flow die..
mak dia habis di situ
cerita serbuk emas dalam bilik tu tak selari kut dengan yang atas tu,,
kut je lah..

bahagian ke dua tu hook dah tapi bahagian pertama macam pelik sedikit..

*fine,pasni sume blogger yg lepak sini banned aku..habislah aku dibambu oleh fan ko..T.T

ya tuhan selamatkan lah aku..

Tun Teja berkata...

ayoyo..
ko nih peminat selemun ke??
hhaha..giler lwak

Aizuddin Jaafar berkata...

Ica,
Yang ini ok je. Memang sengaja aku buat macam tu.

Yes. Aku pun rasa macam tu. [Akibat menulis dalam keikhlasan yang kurang]

Aku ada fan ke? Wow!

Tun Teja,
Aku ingat sailormoon sebab masa kecil-kecil dulu aku selalu berebut dengan akak aku nak tengok tv. Aku nak tengok dragon ball dia nak tengok sailormoon.

gReeN iS pEAce berkata...

kenapakah nama saya di warung mamak menjadi ana semut..oh tidak

dila john berkata...

2 3 kali juga aku nak baca malam tadi.
last last jadi sailormoon.
err.. aku nak jadi sailormoon biru.
opah kau sailormoon kuning kan?

Aizuddin Jaafar berkata...

Ana Semut,
Sebab anda suka semut.

Dila John,
Hahaha, aku rasa macam malas nak tulis cerita seram ni.

Opah sailormoon merah la.

hnshzk berkata...

ana semut...
turtlr,tukar la link aku..
yang kat bahagian rak buku tu, P.D.A. Hanisah - halted

dah lama dah aku tukar link ni..
T.T

hanisah---->ica

XD hehehe..

oh ye,aku rasa ko ada fan la..
kenapa?tak percaya?

oh farah berkata...

erk. kenapa jauh gila menyimpang.?
ARGHHH!!!

Aizuddin Jaafar berkata...

Ica,
Oh aku tak tau. Nanti aku tukar.

Ye ke? siapa fan saya angkat tangan.

Leia,
Sebab ada simpang. Jadi dia menyimpanglah. Kan?

puding roti berkata...

kesiannya. ruginya jd zombie. kalo jd superman kan bagus. sailormon tu nnti kena pakai seluar dalam dan skirt pendek

Aizuddin Jaafar berkata...

Kak Puding,
Haha comelnya. rasa macam nak sepaksepak. Hee

Unknown berkata...

haha..mula dari saspen..
n ending klaka..
best dowh..
aku menunggu bile cite ni masuk wayang..kakaka

bukan kipas berkata...

saya mahu angkat tangan boleh?


ngehngeh

*sedang angkat tangan

Aizuddin Jaafar berkata...

Wangwang,
masuk wayang? Jangan harap. Diorang nak cerita razak mohaideen je. Cerita macam ni tak layak.

Kipas?,
Wah eksaited nye!

oh farah berkata...

sebabkan simpang tu lah kami sesat. sengal punya mater

Aizuddin Jaafar berkata...

Leia,
Baru tau mata tu sengal? (Gelenggeleng kelapa)

GeGeT StRaW berkata...

ngutuk ak.bagus.teruskan usaha.terima kaseh banyak2.

Aizuddin Jaafar berkata...

Kan mate? Ngutuk orang je kerjanya Leia ni. Ish ish ish.

AdE KaU KeSaH? berkata...

saya xredha.sekian terima kaseh.

Aizuddin Jaafar berkata...

Baguslah macam tu. Kan kan?

Catatan Popular