Ahad, 23 Ogos 2009

Abang Bionik yang Mulia

Di padang. Geng kanak-kanak sedang riang bermain.
Tepi padang, Tiga orang budak sedang duduk bersedih.

Seorang lelaki Bionik sedang memecut lari selepas baru menyempurnakan misi mengassasin Tauke Kedai Roti yang bermusuh dengan Syarikat Ramli. Berhenti sebentar dan menyorotkan matanya mengamati tiga budak tersebut. Tangannya masih merah berdarah selepas menumbuk anjing Tauke Kedai Roti tersebut yang cuba mempertahankan tuannya.

Lalu dirapati tiga budak tersebut dan diluahkan kuriositinya.
lelaki Bionik: Kenapa tak bermain dengan kawan-kawan lain?

budak Satu: Saya tak ada kaki.
lelaki Bionik: Nah, Ambil abang punya.
budak Dua: Jantung saya rosak.
lelaki Bionik: Nah, Ambil abang punya.
budak Tiga: Saya tak ada badan.
lelaki Bionik: Nah, Ambil abang punya.
Tiga budak tersebut pun terus berlari ceria selepas memperoleh anggota badan yang baru meninggalkan lelaki Bionik yang hanya berkepala sahaja.

Lelaki Bionik tersenyum.
Terkenang zaman-zaman kekejamannya dan terpaksa dilupakan niatnya mahu menguasai Planet Bumi. Lelaki Bionik hanya tersenyum.

lelaki Bionik: Aku hanya berkepala sahaja sekarang.
Adakah aku sudah berubah?

7 ulasan:

hudaaa berkata...

budak itu kuat ye bertahan walaupun jantungnye rosak.
x yah g IJN minx kat abang bionik je.
abang bionik pown x mati2.
mmg kuat tp kesian kat dye.

M berkata...

mcm part dlm cerita fruit basket oh:p

Aizuddin Jaafar berkata...

huda,
itu dinamakan ketabahan jiwa raga

mirashi,
oh citer anime tu.

mugiwara berkata...

aku tak setuju abang bionik tu bagi macam tu saja!

Aizuddin Jaafar berkata...

Mugi,
kau nak abg bionik tu jual ke? bdak2 tu mane ade duit

mugiwara berkata...

kena ada syarat yang keras weh~

Aizuddin Jaafar berkata...

macam skor spm atau berjaya dlm pemilihan bola sepak wakil sekolah gitu?

Catatan Popular